I’m On The Pursuit Of Happiness

Bilden är någon dag gammal men jag lär väl se ungefär likadan ut.
Klarade av skolan med brist på sömn, ett prov utan att ha pluggat och fick handlat lite nödvändigheter på stan. 
För ett 41a nagellack kan man inte leva utan. Och en vit bas T-shirt är perfekt för bara 50-lappen.
Nu ska jag strax packa väskan för att åka till Falkenberg och simma med min fina vän. 
Förhoppningsvis får jag solat lite också. 

Det sista strået har draget och pricken över i:et är satt på plats.
Jag vägrar gråta mer för din skull för det spenderade jag hela julen åt.
Sanningen är nog den att jag inte ens orkar.
Jag gav dig så många tårar att jag nästan torkade ut.
Så nu får det nog allt vara nog med det här och jag hoppas du känner min uppgivenhet.
Istället ska jag vara självisk.
Göra det jag borde gjort för länge sen och ta mitt liv dit jag vill. 
Varför göra saker för andra. Varför förändra sig själv för att uppfylla andras krav när det motstrider allt man egentligen står för. Varför försöka få någon annan att älska en när man aldrig älskat en själv.
Här drar jag ett sträck och startar om, tar fart och ger mig av. 
Jag ska hitta mig och göra allt som faller mig in.
Och får jag vara ärlig så känns det riktigt bra.
Har sökt jobb under en vecka i Skåne med vännen som får mig att må allra bäst
och på denna Onsdagen sticks en nål på min handled. Jag blir märkt för första gången.
Kunde inte vara mer taggad. Körkortet ska med tas tag i och på nästa fredag kommer mammis.
Life's looking pretty damn good, even without you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0