bloggalikes

Det var för några dagar sen jag började fundera på det.
En grej som egentligen kanske är självklart, men som slog mig på riktigt denna gången.
Egentligen något som jag är minimalt inblandad i, men som jag nu känner för att avsluta.
Det är det här med bloggar...och kläder. Missuppfatta mig rätt nu, jag älskar kläder, krimskrams, skor och allt där emellan, verkligen.
Men detta fick mig att fundera två gånger på att inte lägga upp shopping bilder, outfitbilder osv.

Inne i en klädaffär. Jag ser en tjej i rulltrappan. En helt vanlig tjej really.
Sen tittade jag på vad hon hade på sig. Och så såg jag det. Fattade det.
Det var världens mest självklara sak. Som blixt från klar himmel.
Hon som många andra är en bloggläsare.
Stora och helst miljoner ringar, turkost nagellack, transparent skjorta och kängor.
Det är inte det att det inte är snyggt, jag gillar själv allt jag precis nämnde.
Det är faktumet att så många tycker om det och har det.
Kanske inte ens tycker om i början vid första anblick, utan lär sig att tycka om.
Ser henne ha det, ser snyggt ut, kanske borde prova. Och fastnar för det.
Det finns såklart hur många olika stilar som helst. Hur många kläder som helst.
Så många affärer, märken, vintageshoppar att välja mellan.
Ändå kan du urskilja vem som läser vems blogg, om du läser dem själv.
Jag kanske virrar, svamlar och låter helt vilsen i mina egna tankar.
Men är det inte lite så? Har det inte gått lite för långt då?
Inspiration är en sak, men jag vet inte om jag längre är ett fan utav att kolla vad hon har shoppat denna gången.
Och jag ska inte heller visa vad jag har shoppat denna gången (blev en hel del förövrigt, haha).
Jag vill inte att min nya favorit som jag letat efter så länge ska bli en grej som hänger på alla.
Även om det är lätt hänt när det kommer ifrån en affär med bra priser och stort utbud.
Men om jag kan förminska chansen att folk ska se lite mer ut som mig så gör jag nog gärna det.

Samtidigt imponeras jag utav att våra kända, duktiga bloggare står ut med det.
Som inspirerar och faktiskt gör datorkunskapslektionen lite roligare. Antagligen känner dom inte som jag på denna punkten. Kanske är det därför dom är kända.
Det kan bli som julafton att få kolla alla sina favoritbloggar och se det nyinköpta, outfits och vad dom gillar just nu.
Men egentligen är frågan, vad gillar DU just nu? Vad väljer DU om du går in i din favorit affär, utan att påverkas så mycket av omvärlden? Vad faller dina ögon på, vad känns rätt för dig, vad klär din smak?
Våga gilla utan att någon annan gjort det före. Våga hitta ditt favorit plagg istället för att gilla någon annans.

Grejen är att jag är sån själv. Bloggläsare. Kanske inte typisk, men ett och annat plockar jag upp och fastnar för.
Men det kanske avtar nu. Provar köra mitt eget race helt och hållet. Att inte läsa massa modebloggar. Att inte lägga in massa bilder på det nya och det jag haft på mig. En vändning, eller i alla fall en paus för att fundera lite på det hela. Fundera är ju bra har jag hört. Lista ut.

"You might have my wardrobe, but you don't have my style"
-eller?


Godnatt från en skrivande Alice med för mycket i huvudet atm.


Kommentarer
Postat av: Saara

Jag är helt klart en Kissie lookalike, elr va säger du....?

2010-08-20 @ 21:15:17
URL: http://hellosaara.blogg.se/
Postat av: Alice

Det är det du vill få fram av blonderingen eller?

2010-08-21 @ 00:53:41
URL: http://aliceviktoria.blogg.se/
Postat av: Saara

ney ney! utav min klädstil ju ?!

2010-08-21 @ 22:14:33
URL: http://hellosaara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0