Mördarbebis

Satte mig precis i soffan för att äta gröt som jag saknat så eftersom att havregrynet har vart slut.
Och mjölken. Och allt annat för den delen. Så nu, äntligen när jag mösat mig till Kvantum för att snabbt inhandla det allra nödvändigaste, tänkte jag äta i lugn och ro och spana in den alltid lika trevliga IKEA katalogen.
Spanade från sak till sak på framsidan tills ögonen fastnade på något som jag skulle säga va frukansvärt underligt,
i ett skåp, mitt fram på bilden, med glasdörrar i trä.
Det vanliga är såklart där med, sånt som man faktiskt har hemma irl, böcker nån skål och någon vettig prydnad.
Men detta tar nog fan priset. För inne i skåpet till höger på andra hyllan står inget mindre än ett bebishuvud.
Självklart inget riktigt huvud, mer ett vitt i något som liknar porslin. Där står det, mitt fram, fullt synligt och skylltas för hela stackars Sverige. Ett bebishuvud med kanske VÄRLDENS galnaste min. Ond skulle jag säga att den ser ut.
En mördarbebis. Kinderna är hängiga och ögonen är lika vita och tomma som resten av skapelsen.
(Bäst för er som inte har sett det att ni kollar det med en gång)

Frågan som jag då skulle vilja ha ett rimligt svar på är vem fan som skulle köpa detta hemska "konstverk" eller vad man nu ska kalla det? Jag vet inte ens om det är till salu på IKEA, men det kommer troligtvis en update när jag kollat närmare på det.
En arg, ond bebis huvud. Som prydnad. Som man går förbi i hallen innan man ska lägga sig när man är ensam hemma och det är mörkt och man redan är lite rädd. Eller som gästerna ska se när man har kalas "Oj vad är det där som du har på hyllan där....?" "Jaha den menar du, nej det är bara ett bebishuvud som jag såg på IKEA, tyckte att den va SÅ SÖT så jag va tvungen att slå till, visst är det fint?!" Eh..aa.
Jag kan ju säga att jag inte hade lagt ett bud på den.
Och även om den nu kanske inte är till salu på IKEA, varför då sätta den i ett fint skåp på framsidan som reklam? Skulle det göra en köpsugen kanske?

Jag vet inte, kanske får jag aldrig veta, men jag hade så gärna velat fråga IKEA; vad fan hände där?

Näääähee nu får man väl ta sig samma och göra något av eftermiddagen, tune in more senare plis, ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0